Uczynić sportowców lepszymi, czyli historia Under Armour
Doskonale przylegająca, ale nie krępująca ruchów. Wyjątkowo zaprojektowana i wykonana z zastosowaniem innowacyjnych technologii, aby użytkownik mógł w pełni skupić się na wykonywanych ruchach. To właśnie taką odzież tworzy marka sportowa Under Armour. Mimo że założona pod koniec lat 90., to już z powodzeniem zdołała podbić serca sportowców światowej klasy. Co decyduje o jej wyjątkowości?
Koszulka #0037, która zmieniła całą branżę
„Potrzeba jest matką wynalazków” – to przysłowie doskonale pasuje do niejednego biznesu, w tym do firmy Under Armour. Co to za firma? W 1995 r. Kevin Plank, wówczas 22-letni kapitan uniwersyteckiej drużyny futbolu amerykańskiego, zaczął poszukiwać alternatywy dla bawełnianych koszulek. Powód był prozaiczny – był zmęczony ciągłą zmianą przepoconych koszulek w czasie treningów. Aby podnieść swój komfort w trakcie intensywnych przygotowań do kolejnych meczów, zaczął szukać alternatywnej tkaniny. W ten sposób powstała koszulka #0037.
Dziś można śmiało powiedzieć, że koszulka o intrygującej nazwie #0037 zrewolucjonizowała świat sportowej odzieży. Przylegający do ciała krój oraz tkanina odprowadzająca wilgoć i wspomagająca regulację temperatury – to właśnie tym wyróżniała się ona wśród swoich bawełnianych odpowiedników. Nic dziwnego, że szybko znaleźli się chętni na jej testowanie, a później regularne użytkowanie.
Sukces Under Armour szybko odnotowali giganci w branży – adidas i Nike. Te firmy – wzorem przedsiębiorstwa założonego przez Kevina Planka – zaczęły produkcję odzieży odprowadzającej wilgoć. Przykłady takich produktów w ofercie Under Armour to koszulka damska UA 1365143-100 i spodenki męskie UA 1357118-011.
Skąd „Under Armour” – jak powstała nazwa firmy?
Nie tylko nazwa pierwszej koszulki wzbudza zaciekawienie – podobnie jest z nazwą firmy. Skąd pomysł na Under Armour? Plank dość długo szukał nazwy dla swojego biznesu. Propozycje wysyłane do urzędu patentowego – m.in. Body Armor – były odrzucane. Zniechęconemu wynalazcy pomysł podsunął brat, który źle zrozumiał pierwotną nazwę i któregoś dnia powitał go słowami: „I jak tam Twoja nowa firma Under Armor?”. Tym razem nazwę zaakceptował nie tylko Kevin Plank, ale – ku jego radości – również urząd patentowy.
W okresie późniejszym nazwa została wzbogacona jeszcze o dodatkową literę „u”. To z kolei ściśle wiąże się z numerem telefonu i sposobem jego zapisu – numer zaszyfrowany jest w nazwie, dzięki czemu klientom łatwiej go zapamiętać. Gdy Plank zakładał firmę, wolny był numer z brytyjską pisownią „armour”. Stąd też modyfikacja nazwy.
Od samego początku nie zmieniła się za to misja Under Armour, czyli „To Make All Athletes Better”. Tworząc początkowo koszulki z mikrowłókien, a następnie całe kolekcje odzieży (w tym spodenki damskie UA 1344552-031 czy buty męskie UA Charged Escape), firma sportowa zaczęła zaopatrywać sportowców w odzież, która w codziennym użytkowaniu pozwala im w pełni skoncentrować się na treningu i tym samym osiągać jeszcze lepsze wyniki.
Nowoczesna technologia z myślą o sportowcach
Plank nie spoczął na laurach, czyli opracowaniu koszulki #0037. Przeciwnie, podążając za swoją naturą sportowca, zaczął pracować nad oferowanym produktem, starając się go ulepszyć. Wraz z rozwojem firmy w jej ofercie pojawiło się też wiele innowacyjnych rozwiązań. Wśród technologii wprowadzonych przez firmę na rynek znalazły się m.in.:
-
Rush. Innowacyjna technologia wykorzystująca tkaniny nasycone minerałami, które odbijają wykorzystywaną energię, zapewniając wyższą wydajność podczas aktywności fizycznej.
-
Iso-Chill. Wysoce specjalistyczna tkanina, która rozprasza ciepło ciała dzięki wykorzystanym nylonowym włóknom. Ubrania wykonane w tej technologii sprawiają wrażenie chłodnych natychmiast po ich włożeniu.
-
UA Tech. To tkanina szybkoschnąca, ale jednocześnie miękka i przyjemna w dotyku – przypomina bawełnę. Dzięki temu, że materiał szybko odprowadza pot, zapewnia komfort nawet w czasie intensywnego treningu.
-
Charged Cotton. To tkanina, która łączy właściwości hydrofobowe i hydrofilowe. Jej działanie jest proste – absorbuje pot z ciała i następnie wypycha go na powierzchnię materiału, gdzie może szybciej odparować.
-
Storm. To technologia opracowana z myślą o sportowcach trenujących w niesprzyjających warunkach pogodowych. Ubrania chronią m.in. przed deszczem, zapewniając jednocześnie optymalne warunki cieplne.
-
HeatGear. Tkanina ma zapewnić komfort podczas uprawiania sportu nawet w gorące dni dzięki osuszaniu skóry z potu.
-
ColdGear. To innowacyjny system izolacji. Tkanina nie pozwala na utratę ciepła, a jednocześnie jest lekka, dzięki czemu może być używana przez sportowców, dla których każdy gram ma znaczenie.
Wymienione technologie nie są wszystkimi, z których firma aktualnie korzysta przy tworzeniu oferowanych produktów. Jej specjaliści wciąż poszukują też nowych materiałów i rozwiązań. Przykładem mogą być damskie klapki basenowe UA Core Pth Sl, do których wykonania użyto pianki EVA i wkładki o nieregularnej konstrukcji.
Jak dziś prezentuje się oferta Under Armour – przegląd propozycji
Dziś firma Under Armour nie ogranicza się już wyłącznie do projektowania i produkcji koszulek dla sportowców – w jej ofercie znajduje się odzież, w którą sportowcy mogą ubrać się od stóp do głów. Do wyrobów tych zalicza się m.in. koszulka męska bezrękawnik UA 1329589-001, koszulka damska UA 1356305-470 czy buty damskie UA Hovr Rise 2 3024029-500.
Na sukces Under Armour składają się zarówno świetnej jakości produkty, jak i celny marketing. Od samego początku firma stawia na współpracę z zawodowcami – najlepszymi sportowcami, którzy są najodpowiedniejszymi ambasadorami marki. Sprawdź całą kolekcję Under Armour!